fbpx

Co to jest pozycjonowanie organiczne i jak może zwiększyć liczbę klientów

DEVERO – Tworzenie stron internetowych Grudziądz, Kwidzyn, Świecie

Istnieją dziesiątki (jeśli nie setki) sposobów na pozyskanie klientów. Od ulotek, przez billboardy, na reklamie w mediach kończąc. Wielu specjalistów od marketingu przyznaje jednak, że najważniejszą i podstawową obecnie formą reklamy jest pozycjonowanie w Google, w tym pozycjonowanie organiczne. Przeczytaj nasz poradnik na temat tego czym jest pozycjonowanie organiczne oraz czy także w Twojej działalności może dostarczyć Ci nowych klientów.

Jeżeli chcesz zrozumieć czym naprawdę jest pozycjonowanie organiczne, dobrym sposobem będzie rozpoczęcie nauki od przykładu. Wyobraź sobie, że masz chore dziecko i szukasz na ten temat informacji w internecie.

Wchodzisz na stronę Google i wpisujesz:

klikasz “Szukaj w Google” i wyszukiwarka Google pokazuje Ci takie oto wyniki:

Zauważ, iż wyszukiwarka Google jako pierwszy wynik wskazuje Ci stronę i-apteka.pl 

Wejdźmy zatem na tę stronę i zbadajmy, dlaczego wyszukiwarka Google uznała, że ta właśnie strona będzie odpowiednia dla tego zagadnienia, którego szukasz. 

Po pierwsze, zauważ, iż już sam link zawiera słowo “katar”. To tak zwany link przyjazny, czyli taki, który nie zawiera ciągu przypadkowych liter cyfr i znaków, ale zawiera właśnie słowa, które już dają wyszukiwarce Google informację o tym, co znajduje się na danej stronie lub podstronie. 

Teraz przeanalizujmy treść, która znajduje się na tejże podstronie. Zauważ, iż samo słowo “katar” pojawia się na tej jednej podstronie aż 22 razy!

To właśnie między innymi dlatego wyszukiwarka Google wskazuje nam tę stronę jako pierwszą w wynikach wyszukiwania: ponieważ po prostu znajduje się na niej dużo treści związanych z naszą wyszukiwaną frazą. Czy jednak wystarczy napisać dużo treści, aby wyszukiwarka Google dobrze oceniła naszą witrynę? Niestety nie. Same dobre treści nie wystarczą. Liczy się także to, co niewidoczne dla zwykłych internautów i przeciętnych czytelników stron internetowych. Liczy się także to, jak strona jest zbudowana, czyli to, czym zajmują się twórcy stron internetowych. Wyszukiwarka Google ocenia bowiem nie tylko treść widoczną dla internautów. Ocenia także kod:

To właśnie te wszystkie tajemnicze znaki muszą być napisane w sposób idealny, perfekcyjny – bezbłędny. To właśnie kod strony wyszukiwarki Google oceniają na równi z treścią i decydują o tym, czy dana strona jest wartościowym miejscem w sieci i czy warto jest tę właśnie witrynę proponować internautom w odpowiedzi na ich pytania. 

Jeżeli mają Państwo pytania dotyczące pozycjonowania posiadanej już strony lub chcą Państwo mieć profesjonalną stronę która dobrze zostanie oceniona przez Google – zapraszamy do kontaktu. Zajmujemy się pozycjonowaniem oraz tworzeniem stron i sklepów internetowych responsywnych, zoptymalizowanych i dostosowanych do wszystkich urządzeń i przeglądarek. Zapraszamy do bezpłatnych i niezobowiązujących konsultacji.